Česká obchodní inspekce kontroluje internetové obchody
Česká obchodní inspekce (ČOI) pokutovala obchodníkům při kontrole online obchodů pět milionů korun. Ve všech kontrolovaných obchodech zjistili inspektoři různé nedostatky. Hlavním problémem bylo zavádění zákazníků, že objednané zboží je ve skladu v obchodě.
Dalším problémem je nerozpoznání stížnosti a právo odstoupit od smlouvy. Z 870 auditovaných online obchodů to bylo až v 80% z nich. Prodejci často uvádějí kupující v omyl tvrzením, že skutečným prodejcem je jiná společnost, nebo uváděním nepravdivých údajů o zboží.
V některých případech byly pokuty uděleny pouze za formální nedostatky, jako jsou chybějící nebo nesprávné informace v zásadách obchodu mohlo by to být způsobeno nedorozuměním zákonných ustanovení.
Česká obchodní inspekce kontroluje internetové obchody, obvykle když si to zákazník stěžuje. V loňském roce obdržela více než 4 800 takových reklamací. Nejčastějším problémem popsaným v reklamacích je dodání vadného zboží nebo nespokojenost s kvalitou zboží. Problémy se stížnostmi jsou poměrně časté.
V České republice je každý den více a více online obchodů, kterých je nyní kolem 40 000. Inspektoři České obchodní inspekce plánují zvýšit počet kontrol.